8 Sebab Kenapa Mesti Selalu Buat Seks.

Kenapa? janggal jer bunyinya. Tetapi kenapa perlu lakukan hubungan sek sokmo?Apakah kebaikan kalau suami iteri itu mengadakan hubungan seks secara kerap? Berikut ialah 8 sebab kenapa perlu buat seks secara kerap:

1: Tenang.


Hubungan seks boleh membantu pasangan suami isteri untuk lebih tenang menjalani kehidupan di dunia yang sedang mencabar sekarang ini. Ia juga boleh mengurangkan risiko penyakit serangan jantung dan strok.

2: Lebih aktif.

Melalui seks yang kerap, suami isteri akan jadi lebih aktif secara fizikal kerana hubungan seks adalah aktiviti fizikal seperti bersenam di mana ia dapat membakar kalori di dalam badan. Badan yang kurang kalori akan menyebabkan tuan badannya lebih aktif.

3: Tingkat imunisasi.

Seks juga boleh meningkatkan sistem pertahanan badan .

4: Wanita akan lebih sihat.

Wanita akan lebih sihat jika hubungan seks kerapa di lakukan  kerana seks boleh membantu badan isteri untuk alami sistem haid yang normal dan sihat.

5: Awet muda.

Hubungan seks secara kerap juga boleh membantu suami dan isteri untuk nampak awet muda. Ini kerana hubungan seks akan memberi keseronokan pada si pelaku dan mengikut kajian manusia yang sentiasa gembira, muka dan tubuhnya akan sentiasa nampak muda.

6: Hubungan lebih rapat.

Kenapa isteri berkata "Bang, kenapa pancut cepat sangat nie...tak puas la..."

Hubungan suami isteri akan lebih rapat jika mereka selalu mengadakan hubunngan seks.

7: Kurang risiko kanser.

Bagi lelaki, sentiasa mengadakan hubungan seks dengan isteri tercinta akan mengurangkan risiko mereka untuk menerima kanser prostat.

8: Ibadah.

Di dunia yang mencabar ini, selain bersembahyang dan berzikir, hubungan seks dengan pasangan tercinta juga boleh memberi ketenangan kepada minda dan jiwa anda.

Seks suami isteri adalah halal dan dituntut. Buatlah dengan kerap. Semoga manfaatnya dapat merapakan lagi hubungan rumah tangga yang bahagia.

Post a Comment

0 Comments