Headlines

Instagram

My Instagram

Flash News
Business

kOMUNITI

ENGLISH

Artis

Terkini

Our Services


AWESOME SUPPORT

Pro vision is a multipurpose business theme. Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

OUR SERVICES

Pro vision is a multipurpose business theme. Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

RESPONSIVE LAYOUT

Pro vision is a multipurpose business theme. Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

Are You Impressed With Us?

Business Point is responsive multipurpose business theme. It can be used for business, corporate, portfolio, digital agency, landing page, blog, entertainment and all informative websites. Making your website your own is easier than ever before with Business Point.

GET IN TOUCH

Our Recent Posts


06 February 2019

Clare Rewcastle-Brown yang meminta kes tersebut diselesaikan di luar mahkamah selepas 75% laporan pembelaannya ditolak oleh hakim menerusi penghakiman interlokutori.

Clare takkan meminta supaya kes diselesaikan di luar mahkamah kalau dia yakin dia boleh menang. Dia hanya meminta penyelesaian tersebut selepas 75% hujah pembelaannya ditolak.

Malahan Clare sendiri mengakui bahawa dia tidak ada bukti selain daripada ‘widespread suspicion’.

Kes PAS vs Clare di London kurang mendapat perhatian apabila perhatian di Malaysia lebih terarah kepada berpuluh-puluh pendakwaan dibuat terhadap Najib yang kesudahannya

Peguam Negara belum menyiapkan kertas pendakwaan dan kertas siasatan.

Sumber : www.malaysia-today.net


Learn more


‘Malu apa Bossku’ ungkapan popular yang sering meniti di bibir rakyat Malaysia.

Baru-baru ini seorang pengguna Twitter dengan nama Jepi telah memuatnaik sebuah klip video memaparkan sekumpulan pelajar kelas berbangsa Korea menyebut‘Malu apa Bossku’ sambil ketawa.

Lebih menghiburkan, netizen turut berkongsi video yang menunjukkan seorang warga Arab turut menyebut slogan yang sama.

Nampaknya ungkapan ‘Malu apa Bossku’ sudah mula ‘menjajah’ masyarakat luar. Tak mustahil satu hari nanti ianya akan dikeluarkan dalam bentuk lagu.
 
Untuk makluman, sebutan ‘Malu apa Bossku’ mula menjadi popular selepas video pendek yang tular menampilkan seorang pemuda bersama Datuk Seri Najib. Pemuda tersebut menyebut ‘bosku’ dan disambut Najib dengan ‘Malu apa Bossku’

By
Noraini Abd Wahab
Media Hiburan

Learn more
05 February 2019



Lucu ....  .mereka jelajah seluruh Malaysia dulu kata negara nak bankrap dan keadaan tenat...

Mereka juga kata kerajaan mereka mampu hapus tol, turun harga minyak dan macam-macam lagi.... Lucu sungguh mereka ni..Sekarang ni keluar pula kenyataan kata bahawa masa PH buat manifesto, mereka ingat kewangan negara cukup untuk hapus tol.

Setiap tahun bajet dan kewangan negara dipapar kepada tatapan umum dan ahli Parlimen sudah tentu akan ada salinan dokumen.

Ataupun boleh buka browser dan Google cari maklumat tersebut di laman rasmi kerajaan.Mereka tahu. Malah ramai pemimpin mereka bekas pemimpin kerajaan BN.

Jadi mana satu penipuan yang mereka nak terus tegakkan sekarang? Kalau negara nak bankrap dulu, macam mana mereka boleh terfikir nak hapuskan tol?

Amat menyedihkan apabila mereka kini minta rakyat berkorban dan lupakanlah manifesto mereka.Demi siapa?

Selepas menang kuasa di tangan dengan penipuan, mereka kini selesa.Apakah kita terima begitu sahaja?


Learn more

Seruan e-jihad bukan diadakan kerana kita mahu memboikot produk keluaran Cina DAP. Islam tidak ajar kita bermusuhan dan saling membenci.
Namun Islam memberi amaran kepada ummahnya supaya tidak mencampakkan diri mereka kelembah kedurjanaan dan kemiskinan.

Islam sentiasa mahukan ummahnya menjadi lebih kompetitif, berdaya maju dan mewujudkan keamanan dan kesejahteraan untuk semua.

Islam mahukan umatnya berjaya didunia dan sukses dikahirat. Kerana itu jika kita lihat suasana ekonomi umat Islam yang masih lagi belum stabil dan tidak dikawal oleh umat Islam dan kebergantungan kepada pasaran yang dikelolakan bukan umat amat mendukacitakan.
Umat islam wajib bangkit melancarkan e-jihat atau jihad ekonomi keraka kita begitu lemah sekali dalam bidang ini.

Umat islam perlu siap sedia untuk bersaing dan bukan sekadar bersaing tetapi mampu untuk mengemudi pasaran.

Umat islam ber e-jihat dengan niat untuk memperbaiki kedudukan ekonomi umat untuk menghadapi cabaran alaf yang akan datang.

Kita bukan nak boikot produk Cina DAP tetapi kita cuma tak nak beli dan kita beli produk halalan Toyyiban keluaran umat Islam sendiri.

Umat islam yang ber e-jihad sebagai peniaga mestilah menyediakan harga yang kompetitif dan lebih murah. janganlah mentang-mentang kita nak beli produk keluaran ummah, kita nak cekik darah pulak. Tak kena lagu tu...

Biar kita jual sedikit murah tetapi menjualnya dalam kuantiti yang banyak. Produk kualiti pun mesti jaga kerana jangan rosakkan reputasi produk keluaran ummah.

Jadi bangkitlah wahai umat untuk bersama memajukan bangsa, agama dan tanah airkita dengan e-jihad.

Bersama kita teruskan hubungan yang akrab sesama kita manusia tanpa mengira agama bangsa mahu pun sunat ke tak sunat...Ayuh kita..

Perbetulkan niat kita dalam melakukan sesuatu supaya dengan niat yang baik kita harapkan akan melahirkan pelbagai lagi kebaikan demi kebaikan untuk manusia dan alam sejagat. Hidari sikap benci membenci, fitnah dan buruk sangkan.
islam bererti selamat....e-jihad

Learn more

Bertegaslah dengan Penyeludup. Kenakan hukuman Gantung Sampai Mati kepada penyeludup barulah tak ada siapa yang nak menjual.

Undang-undang kerajaan Malaysia Baru Pakatan ni asyik nak menekan rakyat saja. Menteri tak buat kerja ke? Macam mana benteng pertahanan negara boleh bolos dengan penyeludupan?

Kalau penjual ditangkap dengan 1 kotak rokok seludup akan didenda RM100,000, penjara minima 6 bulan, bagaimana pula dengan penyeludup?

Tawkey besar macam mana? Takkan rampasan barangan saja dibuat?

Dengan gaji yang tak naik2, Tol tak hapus, pelbagai bantuan rakyat ditarik balik, minyak hanya turun 5 sen, nilai ringgit yang merudum, cukai rokok yang melambung tinggi, rakyat bawahan pun nak juga merokok.

Apa harapan yang ada untuk mereka daripada kerajaan?

Takkan nak salahkan Bossku Najib lagi atau Donald Trump?

Rakyat kita makin susah sekarang semenjak Kerajaan PH memerintah ni

Learn more
16 August 2018

KOTA BHARU: Denda sehingga RM1,000 atau penjara sekurang-kurangnya enam bulan atau kedua-duanya boleh dikenakan terhadap lelaki yang disabitkan kesalahan kerana berpakaian seperti perempuan atau berlagak seperti pondan di tempat awam di negeri ini, kata Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Muhammad.

Beliau berkata tindakan itu boleh dikenakan terhadap pesalah warga tempatan dan orang luar yang datang ke negeri ini.

Lelaki yang berpakaian atau berlagak seperti pondan adalah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 7 Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan 1985, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Pentauliahan Peguam Syarie di Jabatan Syariah, Tunjong di sini, pada Rabu.

Bagaimana pun beliau tidak pasti undang-undang negeri ini berkenaan pondan sama dengan negeri lain tetapi yang beliau pasti, undang-undang negeri ini jelas mengatakan sesiapa yang berpakaian atau berlagak seperti pondan di tempat awam boleh didenda atau dihukum penjara di bawah enakmen itu.
"Terpulang kepada mereka (lelaki itu) jika mereka ingin kelihatan seperti perempuan di rumah mereka tetapi jangan di tempat awam, ia adalah satu kesalahan serius," katanya.

Daud percaya pondan masih wujud di Kelantan kerana beberapa faktor termasuk pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan serta kurang perhatian daripada ibu bapa kepada anak-anak mereka.

"Golongan ini wujud di negeri ini tetapi saya tidak pasti jumlah sebenar mereka. Semasa saya berkhidmat sebagai ketua penguatkuasa agama negeri, terdapat antara 40 hingga 70 pondan di negeri ini.

"Itu dalam tahun 1980-an dan untuk mendidik mereka, kami sentiasa mengadakan dialog dan juga kaunseling sepanjang masa. Sekarang ini saya percaya bilangan mereka mungkin berkurangan dari tahun 80-an," katanya.

Bagaimanapun, beliau mendakwa kekurangan dalam menjalankan operasi oleh pihak berkuasa tempatan boleh mendorong pondan bebas mengadakan aktiviti mereka.

-- BERNAMA

Learn more

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) mengecam keputusan Mahkamah Syariah Terengganu pada 12 Ogos 2018 yang menjatuhkan hukuman enam sebatan masing-masing kepada dua wanita serta denda sejumlah RM3,300  kerana cuba melakukan hubungan sejenis di Dungun.

“Hukuman sebegitu adalah menghina, merendahkan dan seolah-olah suatu usaha tindakan memalukan wanita-wanita itu dan keluarga mereka.

“Ia sekali gus bertentangan dengan nilai martabat manusia, dan tidak selari dengan komitmen menjaga maruah seseorang seperti yang dianjurkan dalam setiap agama,” ujar Pengerusi Suhakam Tan Sri Razali ismail dalam satu kenyataan hari ini.

Suhakam juga menegaskan, hukuman sebat dalam keadaan apapun melanggar  larangan mutlak penyeksaan dan hukuman kejam, tidak berperikemanusiaan atau menghina di bawah undang-undang antarabangsa.

Pada Ahad lalu (2 Ogos), Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu mengenakan hukuman sebatan dan denda ke atas sepasang wanita kerana cuba melakukan hubungan sejenis ketika ditahan dalam sebuah kereta, di Dungun, dalam satu insiden pada April lalu.

BACA: Cubaan 'buat onar' dalam kereta gagal, pasangan lesbian di Dungun didenda, disebat

Bukan itu sahaja, kedua-dua wanita berusia 32 dan 22 tahun itu turut  berdepan hukuman empat bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda berkenaan.

Keputusan dibuat Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail selepas pasangan itu mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 yang dibaca bersama Seksyen 59 (1) enakmen yang sama kerana musahaqah.

SUMBER

Learn more

Koh Dong-jin, Samsung Electronics Co.’s IT and Mobile division, said, Samsung wishes to become the first in the world to release a Foldable Smartphone, raising the possibility that it may showcase the first product in the near future, reports Yonhap News.

“We are focused on bringing innovations favored by consumers, rather than just becoming the world’s first. In terms of the foldable phone, however, we do not want to miss the first spot,” said Koh.

“We want to hear that Samsung Electronics made a quality product when we showcase a foldable phone on the market,” Koh said, claiming the release is getting closer.

SOURCE

Learn more
14 August 2018

by Norzalina
Hubungan intim yang terbaik bukan bergantung kepada kuantiti, sebaliknya kualiti yang dicapai bersama. Cipta detik asmara umpama malam pertama agar anda dan pasangan tidak pernah merasa jemu biarpun usia perkahwinan sudah bertahun-tahun lamanya.

Tapi bilakah waktu yang terbaik untuk melakukan hubungan intim? Semak senarai ini dan sesuaikan mengikut keselesaan anda.

(1) PAGI HARI

Ketika bangun pagi, simpanan tenaga adalah lebih banyak dan sedia untuk digunakan. Melakukan hubungan intim pada waktu pagi mampu mencetuskan semangat untuk melakukan aktiviti sepanjang hari. Selain itu, waktu pagi juga bagus untuk kesihatan antaranya meningkatkan sistem kekebalan badan.

(2) SAAT PERGI BERCUTI

Percutian merupakan detik terbaik untuk menghabiskan waktu berdua tanpa perlu dihantui oleh urusan kerja dan sebagainya. Sesekali pergilah bercuti tanpa membawa anak-anak.

Manfaatkan detik percutian untuk mencipta kejutan yang boleh meningkatkan rasa cinta anda berdua. Percayalah, saat ini anda dapat menikmati hubungan intim lebih lama. Nikmatlah di tempat-tempat romantik agar suasana percutian anda lebih istimewa.

(3) SEBELUM HAID

Seorang isteri perlu peka dengan kitaran haidnya setiap bulan. Berhubungan intim sebelum datang haid merupakan waktu yang tepat kerana ketika ini seorang wanita akan mudah terangsang sehingga memudahkan dia dan pasangan mencapai kepuasan bersama.

(4) SAAT KELETIHAN

Bebanan kerja, terpaksa menempuh kesesakan jalan raya yang panjang, melayan karenah anak-anak yang aktif mahupun urusan-urusan rumah tangga yang tidak pernah habis ada kalanya membuatkan badan, fikiran dan jiwa keletihan. Bercinta saat ini dapat membaiki suasana hati sekaligus melenyapkan kepenatan yang dirasai. Tidur juga akan menjadi lebih nyenyak.

(5) SELEPAS BEROLAHRAGA

Melakukan aktiviti fizikal seperti olahraga bersama pasangan membuatkan anda lebih percaya diri sehingga dapat meningkatkan rasa sayang serta ghairah. Setelah berolahraga, lelaki mahupun wanita memiliki kadar adrenalin yang tinggi.

(6) JAM 8-10 MALAM

Pada waktu ini wanita akan bersemangat sepenuhnya serta bersedia untuk berhubungan intim. Sementara lelaki pula berada dalam keadaan yang tenang dan santai, jadi mudah untuk diajak bersama. Kesimpulannya, pada waktu ini baik wanita mahupun lelaki berada dalam keadaan yang sama serta siap sedia untuk bercinta.

(7) ANTARA TENGAH MALAM HINGGA DINI HARI

Pada waktu-waktu begini kadar melatonin wanita sangat rendah dengan sensitiviti yang tinggi. Umumnya, ketika ini wanita tidak bersemangat. Sementara lelaki pula berada dalam keadaan yang tenang dan santai. Oleh itu, bergantung kepada anda berdua sama ada mahu memanfaatkan waktu ini atau memilih untuk berehat sahaja.

SUMBER


Learn more
13 August 2018


“…Kalau tak mahu tengok Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri pilihlah Azmin Ali.

“Kerana apa saya berkata begitu…kerana dia didokong oleh Tun Daim dan Tun Mahathir yang sudah tentu tidak mengizinkan Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri,” kata ahli Parlimen Kapar.

Beliau menggesa ahli PKR memilih Rafizi Ramli sebagai Timbalan Presiden sekirnya mahu melihat Datuk Seri Anwar Ibarhim menjadi Perdana Menteri.

Tanpa berselindung Abdullah Sani, berkata penyandang Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dibayangi Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin.

Beliau berkata, kenyataan Mahathir sebelum ini jelas mahu menyekat kemaraan Anwar yang juga bakal Presiden PKR sebagai Perdana Menteri kelapan.

“…Saya kata Azmin Ali bagus tapi Rafizi lagi bagus. Saudara, episodnya senang. Kalau hendak tengok Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri, Rafizlah timbalannya.

“Itu jelas dalam kenyataan mereka yang menyatakan perjanjian itu (tempoh perdana menteri) bukan perjanjian mutlak,” katanya dalam satu ceramah yang tular di media sosial.

Anwar secara tidak rasmi telah dipilih sebagai Presiden PKR apabila menang jawatan itu tanpa bertanding seteah dikosongkan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Rafizi pula dalam pemilihan PKR hujung bulan ini mencabar Azmin bagi jawatan Timbalan Presiden PKR.

Azmin dilihat sebagai bakal perdana menteri yang juga proksi kepada Mahathir.

SUMBER

Delicious Save this on Delicious

Learn more


Guan Eng mungkin rasa dia pandai tetapi sebenarnya dia hanya memandai saja. Nama saja menteri kewangan tetapi urusan penting negara diuruskan oleh Tun Daim.

Semenjak jadi menteri kewangan tidak ada satu langkah pun yang dilakukan oleh Guan yang boleh membantu mempertingkatkan pengukuhan ekonomi negara. Apa saja yang terpancut dari mulut Guan Eng semuanya menhalau dan menakutkan pelabur asing.

Guan Eng buka mulut saja mesti pasal pendedahan skandal UMNO.BN@Najib. Bukan saja rakyat dah nak termuntah-muntah dengan cara lagak pandai Guan Eng, Anwar Ibrahim pun dah cukup berbulu dengan lagak pandai yang bertingkat-tingkat.

Memang patut pun negara China tak benarkan beliau memasuki negara itu. Klimak kebodohan Tuan Lim Guan Eng ialah apabila beliau mengumumkan kerajaan akan menjual kapal mewah Equanimity.

Dato' Seri Najib belum pun dibicarakan lagi kerana kerajaan PH masih lagi tercari-cari bukti keslahan beliau. Kapal mewah Equanimity adalah salah satu barang kes atau barang bukti yang berjaya dikumpulkan. Lim Gun Eng nak jual kapal barang kes?

Elok sangatlah Jamal Yunos pun dah kata berminat nak bida kapal tu...Juallah Lim Guang Eng weh....
Nanti bila masuk mahkamah, bila Tuan hakim tanya mana bukti? Mana kapal...cakaplah Guan Eng dah jual..keh keh keh

Maaf nak tanya sikit, kenapa Lim Guan Eng tak dibenarkan memasuki negara China? Ini mesti kes Dato Najib dah masuk jarum hasut presiden China supaya jangan layan Guan Eng...


Delicious Save this on Delicious

Learn more

Kapal layar mewah Equanimity yang bakal dijual oleh kerajaan Malaysia bakal dibida Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Datuk Seri Jamal Yunos.

Equanimity dikaitkan dengan 1 Development Malaysia Berhad (1MDB) kini berada di pelabuhan Klang mendapat perhatian umum.

Jamal yang ditemui ekslusif oleh wartawan Watan-Online memberitahu beliau berhasrat turut serta membida bagi memiliki kapal tersebut.

Beliau dijangka akan mengadakan sidang media khas dalam waktu terdekat ini bagi menjelaskan lebih lanjut hasratnya itu.

“Saya akan mengadakan sidang media untuk memberi penjelasan penawaran diri saya untuk membida jualan kapal mewah itu”, katanya, Ahad.

Baru-baru ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kekemasan kapal itu perlu dijaga kerana ia akan djual semula kepada bakal pembeli bagi mendapatkan semula duit yang didakwa dicuri dari negara ini.

“Kita tidak mahu beri persepsi negatif kepada pembeli. Kita tidak mahu kapal ini mengalami susut nilai yang banyak,” katanya.

Terdahulu, Malaysia mengeluarkan waran untuk merampas secara rasmi kapal layar mewah berharga AS$250 juta (RM1.02 bilion) itu di tengah insiden tarik tali antara Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan ahli perniagaan Low Taek Jho atau Jho Low.

Kerajaan Indonesia merampasnya pada Februari lalu sebagai sebahagian siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) terhadap isu 1MDB.

SUMBER

Learn more

Portfolio


Client Oriented

Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

Easy Adaptable

Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

Elegant Design

Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

Advertise Product

Meganto quality templates can make your website load faster Peut rendre la charge de votre.

Contact Us


WE ARE ACCEPTING NEW PROJECTS.

YOUR COMPANY
5th Avenue Madson
Springfield, NY758, USA
966 598765432
012 5234567