PANAS!!!! Polis serbu apartmen dikaitkan dengan keluarga Najib

Polis menyerbu sebuah apartmen mewah di Kuala Lumpur hari ini, yang didiami anggota keluarga bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi menjadi dokumen sensitif yang dibimbangi kerajaan akan dibawa keluar dari negara, kata dua pegawai polis kanan.

Serbuan itu selepas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau telah menghalang Najib keluar daripada negara kerana dakwaan salah laku berhubung skandal 1MDB. Polis berkata mereka bertindak selepas satu laporan mengatakan kenderaan kerajaan membawa berdozen kotak berisi beg tangan berjenama dan berangan lain ke apartmen itu untuk diberikan kepada isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor.

Orang ramai jengkel dengan dakwaan korupsi itu yang dilihat sebagai antara sebab kekalahan mengejut Barisan Nasional pada pilihan raya umum Rabu lalu. Najib berulangkali menafikan sebarang salah laku. Jurucakap Najib tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan komen.

Reuters juga tidak dapat menghubungi Najib, isterinya, atau anggota keluarga lain dan rakan terdekat. Reuters melihat kira-kira 20 anggota polis memasuki lobi apartment Pavilion Residences di ibu kota Malaysia itu, pada masa sama Mahathir mengadakan sidang media pengumuman anggota kabinetnya.

Mereka dibantu sekurang-kurangnya 12 lagi anggota penguatkuasa tidak beruniform. Anggota keselamatan bangunan itu - yang dimiliki Desmond Lim, seorang ahli perniagaan kaya dan penyokong Najib - memberi kerjasama dengan baik.

"Kami mencari dokumen kerajaan yang mungkin diambil secara tidak sah," kata seorang anggota polis kanan yang enggan dinamakan kerana beliau tiada autoriti untuk bercakap dengan media.

SUMBER : Kerengga

Delicious Save this on Delicious

Post a Comment

0 Comments